صنعت فولاد جمهوری اسلامی ایران

 

«برگشتی به ایری؟ در صورت لزوم بله ». راه حل پاتوانلی برای ایلوا و آلیتالیا سابق
CGIL بلافاصله این ایده را در آغوش می گیرد: "غیرقابل انکار است که برای بازسازی سیاست های صنعتی ، امروز در بحران آشکار ، باید آژانس مستقر کنیم که مانند جمهوری اسلامی ایران بتواند توسعه کشور را احیا کند."
توسط Vittorio Nuti


ArcelorMittal: تعداد بزرگترین کارخانه های فلزی اروپا
3 'از خواندن

آیا دولت آماده است تا از جمهوری اسلامی ایران ، موسسه باشکوه بازسازی صنعتی ، پیشگام مداخله گرایی عمومی در اقتصاد بین سالهای 1933 و 2002 استفاده کند؟ استفانو پاتوانلی ، وزیر توسعه اقتصادی ، در پاسخ به سخنان برخی از پرونده های داغ مانند Alitalia ، ایلوا سابق و Autostrade در جلسه استماع دستورالعمل های Mise در کمیته صنعت سنا گفت: "اگر بله".

ایده محافظت از شرکت های ایتالیایی
"از یک طرف ما می گوییم که باید از منافع ملی دفاع کنیم ، از سوی دیگر وقتی به ورود دولت به انواع خاصی از تولید ، به ملی شدن فکر می کنیم ، می گوییم:" ای ، اما شما به جمهوری اسلامی باز می گردید ". وزیر پنتاستالاتو استدلال کرد ، که به هیچ وجه این راه حل را "در زمانی که ما باید از مشاغل و تولید صنعتی خود محافظت کنیم" مستثنی نکرد.

Alitalia بدون "راه حل بازار"
بنابراین ، در اکثریت ، ایده تکرار "فرمول Iri" ظاهر می شود ، با بازگشت به مداخله دولت در اقتصاد ، حتی اگر بیشتر مبتنی بر همکاری بین سرمایه های عمومی و سرمایه خصوصی باشد ، نه فقط به عنوان "ملی شدن" شرکت ها در بحران. و برای تقویت این فرضیه ، در این ساعتها سخنان نخست وزیر جوزپه کونته درباره Alitalia ، که بدون پیشنهاد الزامی توسط کنسرسیوم نجات باقی مانده است ، کمک کنید. كنته در مورد هواپیمایی سابق هواپیمایی ملی گفت: "مشخص است كه در حال حاضر ما راه حل بازار را در دست نداریم." البته ، این "راه حل ارجح دولت" است ، اما "ما دقیقاً در این ساعت ها ارزیابی می کنیم ، بدیهی است ، گزینه های دیگری نیز".


Alitalia یکی دیگر از Ilva آماده انفجار است: الحاق جدید یا انحلال
Invitalia در موقعیت قطب
در مجلس سنا ، پاتوانلی به نقل از Invitalia ، آژانس ملی جذب سرمایه گذاری و صنعت فولاد توسعه تجارت متعلق به MEF ، "یکی از امکانات موجود در این زمینه" برای مداخله احتمالی عمومی در ساختار مالکیت ایلوا سابق را نام برد. : "ما فرضیه های مختلفی را ارزیابی می کنیم" ، و توسل به صندوق سپرده و وام "بخاطر اساسنامه" که آن را فراهم نمی کند "دشوار است. وزیر اقتصاد Gualtieri و تکنسین های MEF در حال کار بر روی این پرونده هستند ، و از نتایج تجزیه و تحلیل آنها از امکان سنجی فنی – صاحب میس نتیجه گرفت ، "سپس پیشنهاد ورود احتمالی از کشور متولد می شود".

اشتباه برای خصوصی سازی فولاد
در مورد ایلوا سابق ، استدلال Patuanelli در واقع گسترده تر است ، و از شناخت "خطایی" که با خصوصی سازی بخش صنعت فولاد فولاد ایجاد شده است آغاز می شود زیرا "فقط حضور پرقدرت دولت در آن تولید موفق می شود تا تولید آهن و فولاد و سرمایه گذاری های زیست محیطی ، وگرنه تولید با ضرر مواجه است ». "فقط با مداخله عمومی – وزیر توضیح می دهد – آیا می توان حفاظت از محیط زیست و در عین حال تولید چرخه انتگرال با استفاده از زغال سنگ را تضمین کرد". در مورد ایلوا و آرتسلور میتال سابق ، برای پاتوآنلی "در این زمان سؤال سپر در جهت خلع سلاح شركت و تحمیل یك طرح صنعتی متفاوت ، با نیاز به حفظ شغل و غلبه تدریجی بر استفاده از زغال سنگ ، که با این حال نمی تواند کامل باشد ».

26 نوامبر 2019

استفانو پاتوانلی
Invitalia
جوزپه كنته
آرسلورمیتال
Cassa Depositi e Prestiti
Salva4Commenta
عکس بارگیری پیش فرض
40 سال سودآوری

کمک های مالی Alitalia ، برای ایالت 8.6 میلیارد دلار است
توسط جیانی دراگونی

واکنش مطلوب CGIL
اولین عکس العمل مطلوب نسبت به شبح  صنعت فولاد جمهوری  اسلامی که به سیاست اقتصادی CGIL باز می گردد. "ما با خوشآمدگویی استقبال می کنیم – یادداشت می خواند – اظهارات وزیر پاتوآنلی: غیرقابل انکار است که برای بازسازی سیاست های صنعتی ، اکنون در بحران روشن ، باید آژانس مستقر کنیم که مانند جمهوری اسلامی ایران بتواند توسعه کشور را احیا کند." . "سرانجام – به CGIL ادامه می دهد – حتی مقامات دولتی نیز بر لزوم مشارکت دولت در برخی از انواع تولید تأکید می کنند. CGIL مدتی است که از آن حمایت می کند ، حتی با بستر یکپارچه: ما به توسعه صنعت فولاد صنعتی نیازمند هماهنگی برای تعریف تخصص های تولیدی ، حاکم کردن فرایندهای نوآوری و اجرای یک استراتژی توسعه ملی هستیم ».

دیدگاهتان را بنویسید