خصوصیات مکانیکی فولاد ضد زنگ

ASTM تعیین کننده ها در براکت ها را تشخیص نمی دهد. نمرات و مشخصات بسیاری دیگر در دسترس است.

مواد تهیه شده توسط Aalco برای مطابقت با تعدادی از استاندارد ها قیمت تیرآهن اصفهان درب کارخانه بسته به محصول تولید شده اند. استانداردها همچنین پوشش مواد را پوشش می دهد.

خصوصیات مکانیکی فولاد ضد زنگ


خواص مکانیکی مورد نیاز معمولاً در مشخصات خرید برای فولاد ضدزنگ ارائه می شود. حداقل استانداردهای مکانیکی مطابق با استانداردهای مختلف مربوط به ماده و فرم محصول نیز به حداقل می رسد. رعایت این خصوصیات مکانیکی استاندارد نشان می دهد که مواد به درستی به یک سیستم با کیفیت مناسب تولید شده اند. سپس مهندسان می توانند با اطمینان از مواد در سازه هایی استفاده كنند كه بارها و فشارهای ایمنی را برآورده سازند.

خواص مکانیکی مشخص شده برای محصولات نورد مسطح به طور معمول استحکام کششی ، تنش عملکرد (یا استرس اثبات) ، کشیدگی و سختی برینل یا راکول است. نیاز ملک برای میله ، لوله ، لوله و اتصالات معمولاً استحکام کششی و تنش عملکرد را نشان می دهد.

مقاومت فولاد ضد زنگ
بر خلاف فولادهای خفیف ، استحکام عملکرد فولاد ضد زنگ آستنیتی آنیل ، نسبت بسیار کمی از استحکام کششی است. استحکام عملکرد فولاد ملایم معمولاً 65-70٪ از مقاومت کششی است. این رقم فقط در خانواده ضد زنگ آستنیتی 40-45٪ تمایل دارد.

سرماخوردگی به سرعت کار می کند و قدرت عملکرد را به شدت افزایش می دهد. برخی از اشکال استیل ضد زنگ ، مانند سیم با فنر بهار ، برای بالا بردن استحکام عملکرد تا 80-95٪ از مقاومت کششی می توانند سرد عمل کنند.

انعطاف پذیری فولاد ضد زنگ


قیمت تیرآهن اصفهان درب کارخانه ترکیبی از نرخ های سخت کاری کار بالا و کشیدگی / انعطاف پذیری بالا ، باعث می شود فولاد ضدزنگ بسیار ساده باشد. با استفاده از این ترکیب خاصیت ، می توان از فولاد ضدزنگ به شدت در کارهایی مانند طراحی عمیق تغییر شکل داد.

انعطاف پذیری به طور معمول به عنوان درصد کشیدگی قبل از شکستگی در حین آزمایش کششی اندازه گیری می شود. فولادهای ضد زنگ آستنیتی آنیل ، کششهای فوق العاده بالایی دارند. ارقام معمولی 60-70٪ است.

سختی فولاد ضد زنگ
سختی مقاومت در برابر نفوذ سطح ماده است. آزمایشکنندگان سختی عمق اندازه گیری را می گیرند که می توان یک سوزن سخت را به سطح یک ماده فشار داد. از ماشین های برینل ، راکول و ویکرز استفاده می شود. هر یک از اینها دارای یک تورفتگی شکل و روش استفاده از نیروی شناخته شده است. بنابراین تبدیل بین مقیاسهای مختلف فقط تقریبی است.

گرمازدایی و درجه سخت شدن بارش با استفاده از گرما سخت می شود. درجه های دیگر را می توان از طریق کار سرد سخت کرد.

استحکام کششی فولاد ضد زنگ


مقاومت کششی معمولاً تنها خاصیت مکانیکی مورد نیاز برای تعریف محصولات نوار و سیم است. نمرات مواد یکسان در مقاومت کششی مختلف برای کاربردهای کاملاً متفاوت قابل استفاده است. استحکام کششی عرضه شده محصولات میله ای و سیم مستقیماً به استفاده نهایی پس از ساخت مربوط می شود.

سیم بهار پس از ساخت بیشترین مقاومت کششی را نشان می دهد. استحکام بالا با کار سرد در چشمه های کوئل منتقل می شود. بدون این مقاومت بالا سیم به عنوان یک چشمه به درستی کار نمی کند.

چنین استحکامات کششی زیادی برای استفاده از سیم در فرآیندهای تشکیل یا بافندگی لازم نیست. سیم یا میله ای که به عنوان مواد اولیه برای اتصال دهنده ها استفاده می شود ، مانند پیچ ​​و مهره ها ، باید به اندازه کافی نرم باشد تا یک سر و نخ ایجاد شود اما هنوز هم به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند در سرویس مناسب عمل کند.

خانواده های مختلف فولاد ضد زنگ تمایل به کشش و استحکام مختلف دارند. این نقاط قوت معمولی برای مواد آنیل شده در جدول 2 بیان شده است.
علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی ، از خواص فیزیکی سودمند فولاد ضد زنگ نیز عبارتند از:

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و پایین
قیمت تیرآهن اصفهان درب کارخانهسهولت ساخت

مقاومت بالا
جذابیت زیبایی
بهداشت و سهولت در نظافت
چرخه عمر طولانی
قابل بازیافت
نفوذپذیری مغناطیسی کم


مقاومت در برابر خوردگی از فولاد ضد زنگ


مقاومت در برابر خوردگی خوب ویژگی تمام فولادهای ضد زنگ است. درجه آلیاژ پایین می تواند در شرایط عادی در برابر خوردگی مقاومت کند. آلیاژهای بالاتر در برابر خوردگی توسط اکثر اسیدها ، محلول های قلیایی و محیط های کلرید مقاومت می کنند.

مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ به دلیل محتوای کروم آنها است. به طور کلی ، فولاد ضد زنگ حاوی حداقل 5/10٪ کروم است. کروم موجود در آلیاژ یک لایه اکسید تمیزکننده محافظتی است که خود به خود در هوا تشکیل می شود. ماهیت بهبودی لایه اکسید به معنای مقاومت در برابر خوردگی بدون در نظر گرفتن روش های ساختگی است. حتی اگر سطح مواد بریده یا آسیب دیده باشد ، خود بهبود می یابد و مقاومت در برابر خوردگی حفظ می شود.

مقاومت در برابر درجه حرارت شدید
برخی از درجه های استنلس استیل می توانند در برابر پوسته پوسته شدن مقاومت کرده و در دماهای بسیار بالا مقاومت زیادی را حفظ کنند. سایر درجه ها خواص مکانیکی بالایی را در دمای کرایوژن حفظ می کنند.

ساخت ساده فولاد ضد زنگ قیمت تیرآهن اصفهان درب کارخانه


با استفاده از روشها و تجهیزات استاندارد مورد استفاده در سایر انواع فولاد ، می توان برش ، جوشکاری ، تشکیل ، ماشینکاری و ساخت برش داد ، جوشکاری ، تشکیل ، ماشینکاری و ساخت.

بالا

دیدگاهتان را بنویسید